Persbericht: Ik zie, ik zie wat jij niet ziet.

NVM Friesland start eigen promotiecampagne voor aankoopmakelaar: ‘Ik zie, ik zie wat jij niet ziet’.

De Friese afdeling van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) lanceert vandaag een eigen campagne ter promotie van de aankoopmakelaar. Met de campagne ‘ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet’  wordt met name duidelijk gemaakt dat een aankoopmakelaar eventuele gebreken van een woning kan inventariseren en de juiste prijs kan bepalen, belangrijke zaken bij de onderhandelingen.  De campagne wordt ondersteund door de website www.nvm-friesland.nl.

Kopers in de huidige woningmarkt kiezen uit onwetendheid of kostenoverweging vaak voor zelfredzaamheid bij aankoop van een woning. Dit is helaas vaak niet de meest efficiënte weg. Doordat kopers gebreken over het hoofd kunnen zien, of niet weten welke kosten bepaalde isolatie met zich meebrengt, is men op termijn vaak duurder uit dan verwacht. Adviezen over dit soort bouwtechnische zaken, alsook welke invloed zij op de koopsom hebben, kan de aankoopmakelaar geven.  Klassiek voorbeeld is de term ‘dubbele beglazing’, wat voor veel kopers duidt op een hoge isolatiewaarde en waarvan men aanneemt dat het te allen tijde gaat om glas met een hoge isolatiewaarde. Dubbel glas uit bijvoorbeeld de jaren ‘70 geeft echter een heel ander rendement dan het huidige HR++ glas. Een aankoopmakelaar onderscheidt de verschillen en geeft passend advies. In vrijwel alle gevallen verdient de aankoopmakelaar zichzelf terug door de inbreng van zijn kennis en bijbehorende motivaties richting de verkopende partij.

NVM Friesland is onderdeel van de landelijk bekende NVM. De provinciale afdeling heeft met een eigen PR-commissie gekozen voor een alternatieve campagne voor de aankoopmakelaar naast de landelijke promotie van de NVM. In Friesland zijn zo’n 105 kantoren met een 160 NVM makelaars actief.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *